Ticaret Bakanlığı'ndan aldatıcı reklamlar ve yorumlar için 30,2 milyon lira ceza
Gündem
(AA) - Anadolu Ajansı |
21.02.2025 - 10:57, Güncelleme:
21.02.2025 - 10:57 496+ kez okundu.
Ticaret Bakanlığı'ndan aldatıcı reklamlar ve yorumlar için 30,2 milyon lira ceza
Ticaret Bakanlığı'ndan aldatıcı reklamlar ve yorumlar için 30,2 milyon lira ceza
ANKARA-BHA
Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu, 14 Şubat 2025 tarihinde yaptığı toplantıda, mevzuata aykırı bulunan 183 dosya hakkında 30,2 milyon TL para cezası uygulandı. Ayrıca 37 dosya için erişim engeli tedbiri de alındı.
Kurul, yapılan incelemelerde, özellikle tüketici yorumları, internet sitesi tasarımları ve finansal hizmetlere ilişkin reklamlarda, yanıltıcı ve manipülatif uygulamaları tespit etti.
Yorum ve derecelendirmelerle ilgili yeni düzenleme
Tüketici yorumlarının, özellikle internet üzerinden alışverişlerde diğer tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen önemli faktörlerden biri olduğuna dikkat çeken Reklam Kurulu, yorumların yalnızca ürün ya da hizmeti satın alan kişiler tarafından yapılması gerektiği yönünde bir düzenleme getirdi. Yapılan incelemede, bazı firmaların “tesis yorumları” adı altında, gerçek alıcı olmayan kullanıcılar tarafından yapılan yorumları yayımladığı tespit edilerek, ilgili firmaya durdurma ve para cezası uygulandı.
Finansal hizmetler reklamlarına ceza
Finansal hizmetlerle ilgili yapılan reklamlarda ise, bankaların sunduğu kampanyaların şartları hakkında tüketicilerin yeterince bilgilendirilmediği ve yanıltıcı bir izlenim oluşturulduğu belirlendi. Bu durumu tespit eden Reklam Kurulu, yanıltıcı reklamlara da durdurma ve idari para cezası verilmesine karar verdi.
Ticaret Bakanlığı, tüketicilerin ekonomik menfaatlerini korumak amacıyla yürütülen bu denetimlerin, adil ticaretin sağlanmasına katkı sunduğunu belirtti.
Ticaret Bakanlığı'ndan aldatıcı reklamlar ve yorumlar için 30,2 milyon lira ceza
ANKARA-BHA
Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu, 14 Şubat 2025 tarihinde yaptığı toplantıda, mevzuata aykırı bulunan 183 dosya hakkında 30,2 milyon TL para cezası uygulandı. Ayrıca 37 dosya için erişim engeli tedbiri de alındı.
Kurul, yapılan incelemelerde, özellikle tüketici yorumları, internet sitesi tasarımları ve finansal hizmetlere ilişkin reklamlarda, yanıltıcı ve manipülatif uygulamaları tespit etti.
Yorum ve derecelendirmelerle ilgili yeni düzenleme
Tüketici yorumlarının, özellikle internet üzerinden alışverişlerde diğer tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen önemli faktörlerden biri olduğuna dikkat çeken Reklam Kurulu, yorumların yalnızca ürün ya da hizmeti satın alan kişiler tarafından yapılması gerektiği yönünde bir düzenleme getirdi. Yapılan incelemede, bazı firmaların “tesis yorumları” adı altında, gerçek alıcı olmayan kullanıcılar tarafından yapılan yorumları yayımladığı tespit edilerek, ilgili firmaya durdurma ve para cezası uygulandı.
Finansal hizmetler reklamlarına ceza
Finansal hizmetlerle ilgili yapılan reklamlarda ise, bankaların sunduğu kampanyaların şartları hakkında tüketicilerin yeterince bilgilendirilmediği ve yanıltıcı bir izlenim oluşturulduğu belirlendi. Bu durumu tespit eden Reklam Kurulu, yanıltıcı reklamlara da durdurma ve idari para cezası verilmesine karar verdi.
Ticaret Bakanlığı, tüketicilerin ekonomik menfaatlerini korumak amacıyla yürütülen bu denetimlerin, adil ticaretin sağlanmasına katkı sunduğunu belirtti.
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) ve diğer ajanslar tarafından eklenen tüm haberler, sitemizin editörlerinin müdahalesi olmadan ajans kanallarından çekilmektedir. Bu haberlerde yer alan hukuki muhataplar haberi geçen ajanslar olup sitemizin hiç bir editörü sorumlu tutulamaz...
Habere ifade bırak !
Bu habere hiç ifade kullanılmamış ilk ifadeyi siz kullanın.
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları
(0)
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.