Türk moda endüstrisi Yeni Dünya yolcusu

13.07.2025 - 11:54, Güncelleme: 13.07.2025 - 11:54 12 kez okundu.
 

Türk moda endüstrisi Yeni Dünya yolcusu

Türk Moda Endüstrisi, Amerika Birleşik Devletleri’nin, Çin’e karşı yüksek gümrük vergileri koyması sonrasında ABD pazarındaki pazar payını artırma konusunda ümitlendi. Yeni Dünya’ya 2024 yılında 856 milyon dolarlık ihracat yapan Türk Moda Endüstrisi, 2025 yılında ihracatını 1 milyar doların üzerine çıkarmayı hedefliyor. Türk Moda Endüstrisi, ABD’yle yeni ihracat bağlantıları kurmak için Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği’nin Türkiye Milli Katılım Organizasyonuyla 15-16 Temmuz 2025 tarihlerinde PV Manufacturing New York Fuarı’na 12 firmayla katılıyor. İki yıl aradan sonra tekrar milli katılım olacak Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Burak Sertbaş, ABD’nin 2024 yılında 102 milyar dolara ulaşan giyim ithalatından 1 milyar dolar pay almak için 2 yıl aradan sonra PV Manufacturing New York Fuarı’na Milli Katılım Organizasyonu yapma kararı aldıklarını dile getirdi. Hazır giyim sektörünün ana ihraç pazarı Avrupa Birliği’ndeki resesyonun 2025 yılında da devam ettiğinin altını çizen Sertbaş, “Türkiye’deki yüksek enflasyon düşük kur politikası Türkiye’nin dünya genelinde ‘Pahalı Ülke’ imajını daha da güçlendirdi. Günümüzde Mısır ve Uzakdoğulu rakiplerimize göre yüzde 40-50 civarında daha pahalı kalıyoruz. Tüm bu olumsuzluklara rağmen ihraç pazarlarımızda üretime devam ettiğimizi göstermek durumundayız. ABD pazarı aynı zamanda Ticaret Bakanlığımızın ‘Uzak Ülkeler Stratejisi’yle de uyumlu bir pazar” diye konuştu. ABD Türkiye’nin en büyük 6. pazarı Türkiye’nin ABD’ye hazır giyim ve konfeksiyon ihracatının 2025 yılının ilk yarısında, 2024 yılının aynı dönemine göre yüzde 1’lik artışla 395 milyon dolar olduğunu paylaşan Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi ve Dış Pazar Stratejileri Geliştirme Komitesi Başkanı Tala Uğuz, ABD’nin Türkiye’nin hazırgiyim sektöründe 2024 yılında en büyük altıncı ihracat pazarı konumunda olduğuna vurgu yaptı. 100’den fazla ikili iş görüşmesi hedefliyorlar PV Manufacturing New York Fuarı’na İzmir’den 10, İstanbul’dan 2 firmayla katılacakları bilgisini veren Uğuz, “EHKİB Milli Katılım Organizasyonumuzda fuara katılım sağlayacak 12 katılımcı firmamız ile ABD’li müşterilerin fuar alanında bir noktada ikili iş görüşmeleri yapmalarını planlıyoruz. Bu konuda uzman bir firmadan Firma Eşleştirme hizmeti aldık. PR şirketince firmalarımıza uygun ABD’li alıcıların fuara davet edilmesi konusunda çalışmalar yapıldı. Fuardan alınacak verimin artırılması amacıyla 2 gün süresince 100’den fazla iş görüşmesi yapılmasını hedefliyoruz” ifadelerini kullandı. Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği olarak 2025 yılının ikinci yarısında Eylül’de PV Manufacturing Paris ve Munich Fabric Start the Source Fuarlarına ve Kasım’da Londra’da Fashion SVP Fuarı’na Türkiye Milli Katılım Organizasyonu yapacaklarını anlatan Uğuz, 2025 yılı sonunda 4 ülkede 6 fuara 80 firmanın katılımına öncülük etmiş olacaklarını sözlerine ekledi. PV Manufacturing New York Fuarı’nda; “BETA KONF.TEKSTİL İHR.İTH.SAN.VE TİC. LTD. ŞTİ., BİLSAR TEKSTİL SAN.VE DIŞ TİC. A.Ş., DEMİRIŞIK TEKS. KONF. SAN. A.Ş. (SARP JEANS), DEMOTEKS TEKSTİL SAN.VE TİC. LTD.ŞTİ., İYA TEKSTİL SANAYI VE TICARET LTD. ŞTİ., KREATEKS TEKSTİL A.Ş., MASEKSPORT GIDA VE İHT. MADDELERİ TEKSTİL TARIM İHR. İTH. SAN. VE TİC. A.Ş., MEBA DIŞ TİCARET TEKSTİL SANAYİ VE TİCARET A.Ş., MERGER TEKSTİL SAN.İÇ VE DIŞ TİC. LTD. ŞTİ., NARKONTEKS TEKSTİL İHR.İTH.SAN VE TİC.A.Ş., SEYFELİ DIŞ TİC. LTD ŞTİ. ve SUN TEKSTİL SANAYİ VE TİCARET A.Ş.” Türkiye’nin hazır giyim ihracatını artırma çabası içinde olacak.   Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Türk Moda Endüstrisi, Amerika Birleşik Devletleri’nin, Çin’e karşı yüksek gümrük vergileri koyması sonrasında ABD pazarındaki pazar payını artırma konusunda ümitlendi.

Yeni Dünya’ya 2024 yılında 856 milyon dolarlık ihracat yapan Türk Moda Endüstrisi, 2025 yılında ihracatını 1 milyar doların üzerine çıkarmayı hedefliyor. Türk Moda Endüstrisi, ABD’yle yeni ihracat bağlantıları kurmak için Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği’nin Türkiye Milli Katılım Organizasyonuyla 15-16 Temmuz 2025 tarihlerinde PV Manufacturing New York Fuarı’na 12 firmayla katılıyor.

İki yıl aradan sonra tekrar milli katılım olacak

Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Burak Sertbaş, ABD’nin 2024 yılında 102 milyar dolara ulaşan giyim ithalatından 1 milyar dolar pay almak için 2 yıl aradan sonra PV Manufacturing New York Fuarı’na Milli Katılım Organizasyonu yapma kararı aldıklarını dile getirdi.

Hazır giyim sektörünün ana ihraç pazarı Avrupa Birliği’ndeki resesyonun 2025 yılında da devam ettiğinin altını çizen Sertbaş, “Türkiye’deki yüksek enflasyon düşük kur politikası Türkiye’nin dünya genelinde ‘Pahalı Ülke’ imajını daha da güçlendirdi. Günümüzde Mısır ve Uzakdoğulu rakiplerimize göre yüzde 40-50 civarında daha pahalı kalıyoruz. Tüm bu olumsuzluklara rağmen ihraç pazarlarımızda üretime devam ettiğimizi göstermek durumundayız. ABD pazarı aynı zamanda Ticaret Bakanlığımızın ‘Uzak Ülkeler Stratejisi’yle de uyumlu bir pazar” diye konuştu.

ABD Türkiye’nin en büyük 6. pazarı

Türkiye’nin ABD’ye hazır giyim ve konfeksiyon ihracatının 2025 yılının ilk yarısında, 2024 yılının aynı dönemine göre yüzde 1’lik artışla 395 milyon dolar olduğunu paylaşan Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi ve Dış Pazar Stratejileri Geliştirme Komitesi Başkanı Tala Uğuz, ABD’nin Türkiye’nin hazırgiyim sektöründe 2024 yılında en büyük altıncı ihracat pazarı konumunda olduğuna vurgu yaptı.

100’den fazla ikili iş görüşmesi hedefliyorlar

PV Manufacturing New York Fuarı’na İzmir’den 10, İstanbul’dan 2 firmayla katılacakları bilgisini veren Uğuz, “EHKİB Milli Katılım Organizasyonumuzda fuara katılım sağlayacak 12 katılımcı firmamız ile ABD’li müşterilerin fuar alanında bir noktada ikili iş görüşmeleri yapmalarını planlıyoruz. Bu konuda uzman bir firmadan Firma Eşleştirme hizmeti aldık. PR şirketince firmalarımıza uygun ABD’li alıcıların fuara davet edilmesi konusunda çalışmalar yapıldı. Fuardan alınacak verimin artırılması amacıyla 2 gün süresince 100’den fazla iş görüşmesi yapılmasını hedefliyoruz” ifadelerini kullandı.

Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği olarak 2025 yılının ikinci yarısında Eylül’de PV Manufacturing Paris ve Munich Fabric Start the Source Fuarlarına ve Kasım’da Londra’da Fashion SVP Fuarı’na Türkiye Milli Katılım Organizasyonu yapacaklarını anlatan Uğuz, 2025 yılı sonunda 4 ülkede 6 fuara 80 firmanın katılımına öncülük etmiş olacaklarını sözlerine ekledi.

PV Manufacturing New York Fuarı’nda; “BETA KONF.TEKSTİL İHR.İTH.SAN.VE TİC. LTD. ŞTİ., BİLSAR TEKSTİL SAN.VE DIŞ TİC. A.Ş., DEMİRIŞIK TEKS. KONF. SAN. A.Ş. (SARP JEANS), DEMOTEKS TEKSTİL SAN.VE TİC. LTD.ŞTİ., İYA TEKSTİL SANAYI VE TICARET LTD. ŞTİ., KREATEKS TEKSTİL A.Ş., MASEKSPORT GIDA VE İHT. MADDELERİ TEKSTİL TARIM İHR. İTH. SAN. VE TİC. A.Ş., MEBA DIŞ TİCARET TEKSTİL SANAYİ VE TİCARET A.Ş., MERGER TEKSTİL SAN.İÇ VE DIŞ TİC. LTD. ŞTİ., NARKONTEKS TEKSTİL İHR.İTH.SAN VE TİC.A.Ş., SEYFELİ DIŞ TİC. LTD ŞTİ. ve SUN TEKSTİL SANAYİ VE TİCARET A.Ş.” Türkiye’nin hazır giyim ihracatını artırma çabası içinde olacak.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve worldwideweb.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.